Retur og reklamasjon

Bytte eller angre på kjøp i butikk

Hos Barnas Hus har du 30 dagers åpent kjøp på alle varer (NB! Bilstoler har 14 dagers åpent kjøp). Varen må være ubrukt (i uåpnet originalemballasje) og alle evt. merkelapper må fortsatt henge på. Kvittering må fremvises. Hygieneartikler og spesialbestilte deler byttes ikke. 

Butikkkjøp/klikk&hent må returneres i en av våre fysiske butikker.

*Utvidet bytterett i butikk mot byttelapp/ordrenummer på varer kjøpt i perioden 01.10.24-24.12.24 ut 31.01.25.

Bytte eller angre på kjøp i nettbutikken

Returadresse:

Barnas Hus Norge AS
Torvuttaket 22
1540 Vestby

1) Fyll ut angreskjema* (angreskjemaet finner du her) og legg det sammen med varen/e.

2) Send pakken til: Barnas Hus Norge AS, Torvuttaket 22, 1540 Vestby eller lever inn i en av våre butikker.

• Varen må være ubrukt, helst i originalemballasje. Returer etter 14 dager være i uåpnet originalemballasje.
• Retur ved feilsendinger og reklamasjoner betales av Barnas Hus. Ta kontakt med oss før retur.
• Retur ved bruk av angrefrist/åpent kjøp betales av kunden.

*Har du ikke mulighet for å printe ut angreskjema kan du legge ved en håndskrevet lapp med ordrenummer, navn og adresse. Noter at du ønsker å benytte angreretten.

Vi anbefaler at pakker til oss sendes som registrert sending (servicepakke/norgespakke) slik at den kan spores. Vi henter ikke pakker som sendes i oppkrav.

Du vil kunne bli erstatningsansvarlig for skade på varen grunnet uforsiktig eller uforsvarlig retur. Det er derfor viktig å sørge for forsvarlig innpakking og emballasje. Hvis det lar seg gjøre og samtidig er forsvarlig, kan du gjenbruke den emballasjen som ble brukt da du mottok varen. Eventuelle utgifter til ny emballasje dekkes av kunde. Husk at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur. Vi anbefaler derfor at sendinger til oss sendes som registrert sending (servicepakke/norgespakke) slik at den kan spores, men dette er ikke et krav.

OBS! Hygieneartikler og kroppsnære plagg er underlagt særskilte bestemmelser for bytte. Ammeputer, stellematter, badebaljer, ammepumpe o.l. hygieneartikler, samt badetøy og undertøy byttes ikke.

Reklamasjoner

For reklamasjon på en vare kjøpt hos oss, registrer saken her: reklamasjonsportalen

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den gi selgeren beskjed. Reklamasjon må skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre er reklamasjonsfristen fem år. Reklamasjon fordrer at kjøperen kan fremvise kjøpsbevis.

Tilbakebetaling av varer kjøpt på barnashus.no

Så snart din retur kommer frem og blir godkjent på vårt lager, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til deg. Det kan ta opptil fem virkedager (mandag til fredag) fra vi refunderer beløpet til du ser det på din konto. Har du benyttet deg av kort, blir pengene for de returnerte varene tilbakebetalt til din bankkonto/ditt kredittkort. Dersom du ikke har betalt, sletter vi helt enkelt det utestående fakturabeløpet. Vær oppmerksom på at vi i noen tilfeller kun reserverer beløpet i kontoen, og dersom dette er tilfellet vil vi fjerne reservasjonen. Ettersom din konto da ikke er blitt debitert, vil du heller ikke se en tilbakebetaling.

OBS! Det utbetales ikke kontanter ved retur til butikk. 

Faktura/delbetaling: Dersom du har handlet med faktura/delbetaling og returnerer varer etter betalingsfristen, eller du tror fristen vil gå ut før vi får behandlet returen, er det viktig at du betaler utestående beløp. Beløpet blir refundert igjen så fort vi mottar din retur.